Vi har nå ledig 100 % fast stilling som gjeldsrådgiver.

NAV er Norges arbeids- og velferdsforvaltning med 19 000 medarbeidere. Vi leverer tjenester og stønader til 2,8 millioner mennesker. Gjennom vår innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement, og som ønsker å gjøre en forskjell.

NAV Ringerike har ca. 70 ansatte. Kontoret er lokalisert i lyse og trivelige lokaler i Hønefoss sentrum

Økonomisk rådgivning er en tjeneste kommunen plikter å tilby etter sosialtjenesteloven § 17. Formålet med den økonomiske rådgivningen er tredelt; å forebygge økonomiske problemer, å søke løse akutte økonomiske problemer, og å bidra til å finne helhetlige og varige løsninger for tjenestemottakere med behov for økonomisk rådgivning.

Økonomisk rådgiver har ansvar for å bistå kommunens innbyggere med gjeldsproblemer. Du vil jobbe i team med annen økonomisk rådgiver og to forvaltere. Stillingen krever faglig kompetanse på gjeldsområdet, samt god innsikt i privat økonomi og sosiale forhold.

Kvalifikasjoner

  • Utdanning på bachelor nivå, primært innen økonomiske fag. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
  • God kjennskap til lovgivningen på gjeldsområde.
  • Du må trives med brukerkontakt.
  • Du må ha kompetanse på IKT-verktøy generelt.
  • Du må ha god muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
  • Du må ha god forståelse for NAV sitt samfunnsoppdrag, målsettinger, utfordringer samt kunnskap om offentlig forvaltning.
  • Du m å ha god lovforståelse.
  • Du må ha veiledningskompetanse.
  • Du må ha økonomirådgivningskompetanse.

Arbeids- og ansvarsoppgaver

  • Frivillig og tvungen forvaltning.
  • Forberede saker til refinansiering, vurdering av betjeningsevne, vurdering av utenrettslige og rettslige gjeldsordninger, budsjettveiledning og samarbeid med eksterne instanser.
  • Oppfølging, råd og veiledning til kommunens innbyggere.
  • Samarbeid med øvrige veiledere ved kontoret.

Personlige egenskaper

  • Ha god økonomisk forståelse.
  • Ha gode samarbeidsevner.
  • Ha evne til å arbeide målrettet, nøyaktig og effektivt.
  • Være strukturert og selvgående med god arbeidskapasitet.
  • Være fleksibel i forhold til oppgaver.
  • Ha gode serviceholdninger, god kommunikasjonsevne og godt humør.

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr

  • spennende og utfordrende arbeidsoppgaver i en organisasjon i endring.
  • et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med dyktige kolleger.
  • lønnsplassering iht. kommunalt regulativ.
  • tilsetting på kommunale vilkår.

Søknad

Vi ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelse.

Tiltredelse snarest.

Elektronisk søknad skal benyttes. Det kan ikke legges ved attester eller vitnemål. Disse må medbringes til et eventuelt intervju.

Dersom du opplever problemer med å søke, les her: www.ringeriksjobb.no/slik-søker-du

 

 

SØKNADSFRIST

4. mai 2018

FAKTA OM STILLINGEN
Arbeidssted Ringerike kommune
Tittel Gjeldsrådgiver
Tiltredelse Snarest - etter avtale.
SPØRSMÅL OM STILLINGEN

Iren Parthaugen

Mobil: 943 37 737

Bente Jansen

Mobil: 916 75 314

Share This